Bidadari

Bismillahirrahmanirrahim....

Betapa hebatnya menjadi wanita. Lembut, penuh kasih, dilindungi, dihormati dan dihargai. Kehadirannya diperlukan oleh setiap manusia di semua peringkat usia. Sebagai saudara dia menenteramkan. Sebagai isteri dia menginspirasi. Sebagai ibu dia pendidik ulung dan dan sebagai teman dia dikenal sebagai penasihat yang ikhlas.

MasyaAllah...beruntung sekali dilahirkan sebagai wanita. Maka, jagalah diri sebaik mungkin dan hiasilah peribadi dengan akhlak-akhlak mulia.

Cuba sahabat-sahabat saya dengarkan lagu pilihan di bawah ini..dan hayati liriknya bersama. Satu persoalan timbul..."bolehkah diri kita digelar bidadari seperti di dalam lagu tersebut????" Hampir setiap hari saya merenung diri sambil bermuhasabah diri sendiri sejauh mana kah tanggungjawab saya sebagai isteri terhadap suami saya..Terasa begitu kerdil diri ini untuk meletakkan diri setinggi itu. Namun, hari demi hari, saya akan selalu mempersiapkan diri untuk menuju ke arah wanita BIDADARI SYURGA... InsyaAllah...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
♥ Copyright © 2012 reserved to Kisah_Kami. Template Edited by Cik Rose Cute