Blog Kena Remove!!!!


Assalamualaikum,,,

Pagi ni dengan gigih semangat nya buka desktop. Nak pakai laptop memang dah tak boleh. Hancur segala button-button dah macam budak kecik gigi rongok lak rupe nye. Tu sume hero sulong saya punya pasal. Last-last jadi mainan dia aje laaaaa...

Macam biasa blog kena wajib sign in setiap hari. Hari ni cadang nye nak ubah la certain certain part kat sidebar tu. Before tu pegi jalan-jalan lawat blog ke blog sahabat karib (MY BFF) baru saya. But then,,,tengah asyik baca update terkini diorang, once bila nak komen entry mereka terus diminta sign in masukkan password.. Apa ke jadah nye tadi kan dah sign in!!!! Dah tu takpe la..ikut je arahan mr.GOOGLE. Sekali try tak dapat masuk. Try lagi still tak leh masuk gak..Pelik???? Salah masuk password ker???? Haisyyyy..Berkali-kali try pun degil macam tu la jugak....!!





Tiba-tiba....nahhh hamikkk koooo.. "SORRY, YOUR BLOG HAS BEEN REMOVED"... Sudahhhh..bila masa lak saya delete online diary kesayangan ni??? Cuak giler masa tu. Terbantut segala kerja masak memasak untuk lunch hari ni. Nasib baik en.suami balik kata nya masih lagi kenyang.

Terus minta bantuan pakar Cik Sha kita tu.. Then dia bagi link in case kalau blog saya tu terkena virus yang macam-macam datang suka nak buat kacau.. Sadis nye link tu tak membantu sebabnye dashboard kemas terkunci..haha


Just amik gambar ni kat en.Google. Malas nak printscreen. Ni dashboard yang lama dulu, lagi best dari dashboard sekarang..kann???

 
 


Benda pertama yang saya paling-paling risau pasal Follower. Even angka nya tak cecah ribu riban tapi, amat-amat la berterima kasih pada mereka yang sudi berkawan dengan saya. Saya menghargai semua mereka yang ada..Kalau blog ni tak dapat balik...tak dapat la nak jejak kasih ngan korang lagi kan... hurmm... Sedih tak???


Nasib baik la masa setup blog dulu ade masuk kan no phone in case ade problem macam ni senang la google nak cover balik kan.. Salah satunye alternatif laaaa. Dalam masa tak sampai 5minit je pun google dah bagi verification code. Terus dapat recover balik blog KISAH KAMI ni. Syukur Alhamdulillah..lega yang amat rasa..

Back up plan yang saya perlu mesti kena buat lepas ni nak buku kan all the old old old entry zaman mak nenek kirun mirun sejak dari mula berblog dulu-dulu. Selamatkan kisah suka duka yang terselit sekian lama di sini.

Ni lah kisah yang paling menakutkan saya selama menulis kat my lovely online diary... Harap sangat benda ni tak berulang lagi. Wahai mr.Google...please don't ever make 'onar' lagi lepas ni tauuuuu.... nerves i !!!

Sekian,,,




5 comments:

  1. assalamualaikum...nasib baik ada kembalikan...:)

    ReplyDelete
  2. wsalam..
    tu la. tak keruan saya dibuatnye masa tu..haha

    ReplyDelete
  3. Memang seram kan kalAu tetiba jadi macam tu....

    ReplyDelete
  4. akak pun terkena gak..mau meloncat jantung keluar,,serius risau sangat..nasib baik okey semula..lega !!

    ReplyDelete
  5. Risaunya kalau perkara sebegini terjadi kat BLOG MIEYA. Selalu endah tak endah je sebelum nie.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
♥ Copyright © 2012 reserved to Kisah_Kami. Template Edited by Cik Rose Cute