Blog vs Smartphone. Ada Sesiapa Boleh Tolong?


Assalamualaikum...

Entry ni sebenarnye lebih kepada entry untuk meminta bantuan.

Saya ada sedikit kemusykilan berkaitan dengan alat alat gajet vs IT. Citer nye macam ni.... Dalam gallery phone saya tu ada tersimpan gambar gambar yang di snap samada secara sengaja atau tidak sengaja. That is normal la kan.. Tapi yang abnormal nye, segala gambar yang dah terupload di blog Kisah Kami ni pun duk ada sedia dalam tu jugak. Sekarang ni pun kalau saya buat entry bergambar, on the spot terus masuk ke gallery phone saya tu. Satu hal plak phone saya jadi berat bila nak loading. Jadi, sebarang entry Bergambar terpaksa di KIV kan dulu buat sementara waktu.

Tak tau la mana silap nye masa setting phone hari tu. Nak pegi kedai tanya kan hal ni pun tak berkesempatan lagi sekarang. Since ada kemudahan berblog macam ni mungkin boleh di tanyakan dulu   kalau kalau ada antara blogger kat sini yang arif tentang connection between blog (IT) dengan smartphone ni ke kan..

Jika ada mana2 pakar IT atau sape2 yang tahu pasal ni, andai korang terbaca la entry ni boleh tak tolong saya selesai kan masalah ni...

Sekian.. Wassalam





5 comments:

  1. ooo.. tu mesti gambar dari picasa blog kan? ada tutorial dia kalau tak silap tapi lupa pulak keywordnya.. esok iha try cari.. :)

    ReplyDelete
  2. Pandai la iha..patut la kat folder gambar tu ada tanda cam picasa..tak sabar tgu tutorial iha nanti..

    ReplyDelete
  3. ni kalau cari kt google msti nyk ni hehe :D

    ReplyDelete
  4. Salam..

    benda yg smaa jd pd i. Kalau u tau dah cara delete segala gambar yg masuk dlm folder tiap kali buka blog, tlg share ye... TQ

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
♥ Copyright © 2012 reserved to Kisah_Kami. Template Edited by Cik Rose Cute