Zikir Dulu Sebelum Masak


Assalamualaikum...


Setiap masakan dari air tangan ibu kita mesti sedap kan. Tak perlu ke hotel bertaraf 5 6 7 bintang bagai sekadar nak makan menu yang best2.. Pastinya, tak leh lawan masakan mak kita jugak.. Biarpun bermenukan ikan masin je pun, makan mesti bertambah-tambah.. (Ni yang rase nak balik kampung on the dot nih...hisyyyy!!)

Dulu...masa baru-baru kawin kan, memang kalau bab masak memasak ni saya failed.. (Tu ler..masa belajar ma ajak ke dapur tak nak..bila dah kawin tak ke nyesal tak sudah tuuuuuu!!!) Pegi rumah keluarga mertua baru la tak senang duduk. Hamikkk kooo..

Mostly setahun lebih tinggal ngn famly in law, kena la selalu buat-buat rajin masuk dapur kan. Bila dah hari2 duk berchit-chat ngan mak, tanya respi tu respi ni dah tu lama-lama pandai la..

So far, Alhamdulillah....dapat En.Suami yang tak terlalu cerewet bab-bab makan ni. Apa yang saya masak, dia makan. Sedap ke tak lain cerita..haha.. Apa yang penting,,,masakan tu dari air tangan ku sendiri.

Kalau dulu masak ape-ape pun main tibai je. Bila dah masak untuk keluarga sendiri mesti nak yang sedap untuk santapan dorang kan. Dalam majlis-majlis ilmu selalu bagitau bahawa dengan zikir serta niat yang ikhlas apa kita buat In Sha Allah menjadi...




"....BERZIKIRLAH WALAU HANYA SEPATAH KALIMAH..SELAIN MASAKAN YANG DIMASAK TERASA ENAK, KITA PUN SAMA-SAMA PEROLEH GANJARAN PAHALA----->"


1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
♥ Copyright © 2012 reserved to Kisah_Kami. Template Edited by Cik Rose Cute