Renungan Bersama

Di saat dan ketika ini,kedua2 insan tersayang (suami & anak) sedang lena dibuai mimpi masing2.Si mama pula sempat lg mengupdate blog ni..momma aqil terjumpe suatu petikan yang mungkin boleh kita kongsikan bersama iaitu......"Tiada Bantal Yang Lebih lembut Melainkan Ribaan Ibu Sendiri"...Tanpa ibu,siapa lah kita.I Miss U Mum...minta maaf ma kerana kita terpaksa berjauhan namun jauh di sudut hati anakmu ini tidak pernah lupa kan mama..Kau lah ratu di hati ku..

Ni la mama saya yang always cool n steady..
Sama-sama lah kita bersyukur bagi yang masih memiliki insan yang bergelar 'IBU' di sisi kita.  Ketika hayatnya masih ade,sentiaselah kite berbuat baik dengannya. Gembirakan lah hatinye sebagaimana susahnye beliau memuaskan segala kehendak dan keinginan kita seperti di zaman kita kecil. Syukur Alhamdulillah pada Yang Maha Esa atas kurnia Cahaya Mata yang kau berikan padaku Dengan adanya si kecil ni, susah senang ibu menjagaku dulu kini dapat dirasai sendiri. Semoga momma Aqil sentiasa diberi petunjuk untuk mengasuh,membimbing serta mendidik Aqil sayang menjadi anak yang baik, taat pada yang lebih tua dan menjadi seseorang yang memberi manfaat pada semua..Aminnnnnn...

Adik Nik Muhammad Aqil


Ini pula kisah sorang lagi ibu yang tersangat lah baik hatinya. Menjaga anak2 nya dengan penuh rasa sayang serta seorang ibu yang berjaya dalam hidup kerana telah berjaya mendidik anak2 nya sehingga semua mereka berjaya dalam kerjaya masing2. Honestly, saye respect dia sangat2. Nak tau sape dia??????......N She Is My Mother-In-Law......a.k.a 'Maktok Aqil' laaa...even  she's my MIL but...the way she treat me as a 'menantu',membuatkan aku rase sangat senang dan selesa. She's like as my truely Mother..Mak...masakan mak memang terbaikkkk..Ramai org cakap menantu pompuan vs mertua ni selalunya tak 'ngam'..tp aku salah sorang yg sgt2 tidak setuju dgn statement tu...jangan la sesekali kita mencipta jurang dalam hubungan luhur sebegini, kerna akhirnya kita sendiri yg tdk akan dapat merasai nikmat kebahagiaan hidup berkeluarga..

The best MIL i have been found..yeahhh


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
♥ Copyright © 2012 reserved to Kisah_Kami. Template Edited by Cik Rose Cute